09/11/12

Debuxo de perspectivas


A perspectiva (do latín, perspectiva, visión a traveso de) é a arte de debuxar para recrear a profundidade e a posición relativa dos obxectos. Nun debuxo, a perspectiva simula a profundidade e os efectos de redución (ilusión visual..ver http://www.julianbeever.net/).
Por analoxía, tamén chámase perspectiva ao conxunto de circunstancias que rodean ao observador, e que inflúen na súa percepción o no seu xuízo.

TIPOS DE PERSPECTIVAS
Perspectiva AXONOMÉTRICA: é un sistema de representación gráfica, consistente en representar volumes nun plano, mediante proxección paralela o cilíndrica, referida a tres eixes ortogonais, de tal forma que conserven as súas proporciones en cada una das tres direccións do espazo: altura, anchura e lonxitude.A perspectiva axonométrica cumpre dúas propiedades importantes que a distinguen da perspectiva cónica:  
- A escala do obxecto representado non depende da súa distancia ao observador. 
- Dúas liñas paralelas na realidade son tamén paralelas en súa representación axonométrica. 
Como tipos de perspectiva axonométrica temos a:

- ISOMÉTRICA: na que os tres eixes ortogonais (X, Y, Z), ao proxectarse, forman ángulos de 120º, e as dimensións paralelas a ditos eixes mídense nunha mesma escala. (isométrico provén do grego "igual medida", xa que a escala de medición é a mesma nos tres eixes).

A proxección isométrica é moi empregada en debuxo industrial xa que ten a vantaxe de permitir a representación a escala, e pola contra, é pouco empregada en debuxo arquitectónico e en paisaxismo porque ten a desvantaxe de non reflectir a diminución aparente do tamaño, proporcional a distancia, que percibe o ollo humano.

- CABALLERA: neste caso os eixes X e Z forman un ángulo de 90º, y el eixo Y soe ter 135º respecto ambos. Das tres dimensións do volume a representar, dúas proxéctanse na súa verdadeira magnitude (o alto e o ancho) e a terceira (a profundidade) cun coeficiente de redución. As dúas dimensións sen distorsión angular teñen as súas lonxitudes a escala (X e Z), mentres que a dimensión que reflicte a profundidade (Y) redúcese nunha proporción determinada (1/2, 2/3 ou 3/4 soen ser os coeficientes de redución máis habituais).
A proxección caballera é mais “realista” que a isométrica o que a fai máis axeitada para representar vistas arquitectónicas ou paisaxistas.

Perspectiva CÓNICA: é un sistema de representación gráfica baseado na proxección dun corpo tridimensional sobre un plano auxiliándose en rectas proxectantes que pasan por un punto. O resultado aproxímase a visión obtida polo ollo humano dende ese punto.
Dentro desta tamén temos varias variantes: frontal, oblicua, aérea
É a máis complexa de representar graficamente, pero unha das máis empregadas en arquitectura, paisaxismo e interiorismo, xa que é a que máis se aproxima a visión real. Como desvantaxe non mantén a escala dos obxectos representados polo que non serve para tomar medicións.

Enlaces:
Todacultura Coñecementos básicos de perspectiva.
DRAW & SKETCH Leccións de debuxo en perspectiva.
Perspectivegrid Debuxo en perspectiva para deseñadores de xardíns.

Ningún comentario:

Publicar un comentario