14/12/12

Aprendizaxe e competencia

O ser humano ten disposición a aprender aquilo ao que lle atopa sentido ou lóxica, do mesmo xeito tende a rexeitar aquilo ao que non lle atopa sentido. Polo tanto a auténtica aprendizaxe é a aprendizaxe significativa (aprendizaxe con sentido). Calquera outra aprendizaxe será puramente mecánica, memorística, conxuntural: para aprobar un exame, etc. A aprendizaxe significativa é unha aprendizaxe relacional (*). O sentido o da a relación do novo coñecemento con: coñecementos anteriores, con situacións reais, coa propia experiencia, etc. (Juan E. León).

A competencia é un conxunto articulado e dinámico de coñecementos, habilidades, actitudes e valores que forman parte activa no desempeño responsable e eficaz dunha actividade dentro dun contexto determinado. Unha persoa é competente nunha actividade cando ten os coñecementos necesarios, sabe poñelos en práctica, esta disposta a facelo e acada un bo resultado nesa actividade. É unha combinación de 3 elementos:
  • As habilidades requiridas para realizar unha actividade: “saber facer.
  • O conxunto de coñecementos necesarios para o seu desenvolvemento: “saber”.
  • A actitude orientada a súa realización e a obtención dun resultado axeitado e eficiente: “querer facer” e “facelo ben e de xeito eficiente”.
(*) Ollo...unha aprendizaxe significativa é funcional, pero non ten porque ser necesariamente boa. De feito, as persoas no seu proceso educativo adquiren certas aprendizaxes significativas que non son útiles, cando non claramente negativas, para a obtención dun resultado eficiente e para a propia competencia personal.

Ningún comentario:

Publicar un comentario